niedziela, 3 stycznia 2016

Ciastka kokosowo-jabłkowe

W najnowszym numerze Dog&Sport (6/2015) można znaleźć przepisy na psie potrawy.

Z racji tego, że już jutro ruszamy do Annówki musimy mieć porcje dobrych smakołyków. Na pierwszy ogień poszły więc kokosowo-jabłkowe ciasteczka. Oryginalny przepis wygląda następująco:
Składniki:
- ok. 400 gramów mąki
- 3 jajka
- 5- 6 łyżek płatków owsianych
- świeży kokos (mogą być wiórki)
- obrane jabłko bez pestek


Kokosa rozbijamy, wyrzucamy skorupę lub pozostawiamy jako ozdobę na stół, zdejmujemy, wewnętrzną skórkę, a pozostały biały miąższ miksujemy, razem z jabłkami i innymi składnikami na masę. Wykładamy na papier do pieczenia w formie niewielkich ciastek. Pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni. Odstawiamy do ostudzenia, aby ciastka zrobiły się kruche. 


Ja do przyrządzenia ciastek użyłam mniej mąki (ok. 250 gram wraz z użytą do formowania ciastek), zamiast kokosa użyłam wiórki kokosowe, a jabłko starkowałam uprzednio na tarce.


Ciasteczka zrobiłam małe i cienkie, więc potrzebowały znacznie mniej czasu w piekarniku ok. 10 minut.



Moje psie łakomczuchy twierdzą, że są pyszne! ;)


2 komentarze:

  1. U nas bezmięsne idą kiepsko :p pierniki jadły ale wolałbym nawet suchą karmę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas bezmięsne idą kiepsko :p pierniki jadły ale wolałbym nawet suchą karmę :)

    OdpowiedzUsuń